LAUWERSOOG – De provincie Groningen geeft Marketing Groningen de opdracht voor extra toeristische promotie van het Lauwersmeergebied. De campagne is aanvullend op de investeringen van de provincie en gemeente De Marne in de toeristische infrastructuur, zoals nieuwe fiets- en wandelroutes, extra aanlegsteigers voor de pleziervaart en het Het Informatie Paviljoen (HIP) in de haven van Lauwersoog. Het doel is meer bekendheid geven aan alles wat het Lauwersmeergebied de toerist te bieden heeft. De campagne wordt gevoerd onder de vlag van ‘Er gaat niets boven Groningen’.
Werk
De provincie wil het Lauwersmeergebied, inclusief de (vissers)haven in Lauwersoog, verder toegankelijk maken voor toeristen, met behoud van de bijzondere sfeer en natuur. De kwaliteiten zoals het Nationaal Park Lauwersmeer, de watersport, het Wadden werelderfgoed, de nabijheid van Schiermonnikoog, de visserij en de haven en de gerealiseerde voorzieningen zijn nog te weinig bekend, waardoor de verdiensten in de toeristische sector nog niet optimaal zijn. Reden voor de provincie om extra aandacht te investeren in de promotie.
Campagne
Er is van alles te doen in het Lauwersmeergebied, maar wat waar te doen is, is nog te weinig bekend. De campagne moet hier verandering in brengen. Met onder meer een kaart, zowel online, via www.toerisme.groningen.nl, als een papieren versie en een toeristische app kan de (potentiële) bezoekers zich straks informeren over waar het zwemstrand is, de fietsverhuur, het HIP, horeca of waar de zeearend te ‘spotten’.
De campagne richt zich op Noord-Nederland en gaat rond 1 mei van start.
Financiering
De campagne is een uitbreiding van de bestaande Groningen-promotie die Marketing Groningen in opdracht van de provincie uitvoert. De financiering, 68.300,- euro, is afkomstig uit het budget voor de ontwikkeling van het Lauwersmeergebied.